Kurumsal kimlik, şirketinizin görünen yüzüdür. Şirketin kendini
ifade etme şeklidir ve de kurumsal kimliğinizin en önemli öğesi logonuzdur.
Kurumsal kimlik, logonun kullanım kurallarını ve de alanlarını içerir. Şirket
içi ve dışındaki iletişiminizde firmanızın duruşunu temsil eden, kartvizit,
antetli kağıt, zarf, dosya, fatura gibi basılabilir öğelerinin tümü kurumsal
kimliğinizdir. Özgün bir logo ve kurumsal kimlik, müşterilerinizin zihnindeki
imajınızın önemli bir parçasıdır, markanızın daha kolay hatırlanmasını sağlar.
Kurumsal kimlik şirketinizin imzasıdır ve bu
yönüyle değişime kapalıdır. Belli dönemlerde şirket ve tasarımcıların ortak
çalışmasıyla değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile oluşturduğu
imajı sıklıkla değiştirmek istemez.
Kurumsal kimlik çalışmalarında tabiî ki
çalışmanın temeli şirket amblemi üzerine kurulmuştur. Logonun renklerinin her
durumda aynı değerde basılması, yazı tiplerinin hiçbir zaman değişmemesi bu
çalışmanın temelini oluşturur.
Kurumsal kimlil
oluşturma süreci:
1- Tasarım süreci öncesi yapılacakların
tespiti ve onaylanması
2- Tasarım süreci zamanlaması
3- Tasarımların sunumu
4- Sunum sonrası düzeltiler
5- Onaylanan tasarımların baskı ve uygulama
süreci zamanlaması
Başarılı bir
kurumsal kimlik çalışması için olmazsa olmazlar?
Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için,
olmazsa olmazlar olarak nitelendirilmesi gereken şey, kurumla ilgili tüm
verilerin ortaya konmasıdır. Bu veriler sayesinde kısa zaman içerisinde,
kurumun tasarımla ilgili genel anlayışı ortaya koyup, çalışmanın en doğru
süreçte ve doğrulukta ilerlemesini sağlayacaktır.
Bir kurumsal
kimlik çalışmasının renk seçiminde nelere dikkat edilmelidir?
Bir kurum; bir kültür, bir geçmiş ve bir hedef
içerir. Kurumla ilgili fikirlerinizi tartarken bu kurumun tüm içeriğini
algılayabilmek gereklidir. Kurumun kurumsallığı var olan ya da olmayan, zaten
bir renktir, o rengi bulup ortaya çıkarmakla kurumun rengini bulmuş oluruz. Bir
kurum için şu renk güzel ve doğru denmesi kesinlikle yanlıştır. Renk seçiminde;
sektör, hedef kitle ve kurumun psikolojik olarak vermek istediği mesaj gibi
hususlarda dikkat etmek gerekmektedir.
Başarılı bir
kurumsal kimliğin firmaya katkıları nelerdir?
Başarılı bir kurumsal kimliğin şirkete kazancı
tabii ki hemen olmaz, olamaz. Bu hareket tamamen geleceğe yatırımdır. Kurumun
kendisiyle ilgili vermek istediği mesaj ne ise, bu yolla verilir. Firmanın
diyalog kurmak istediği kişi veya kurumlar kimlerse onlara gösterdiği yüzdür
kurumsal kimlik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder