15 Kasım 2013 Cuma

Kurumsal Kimlik

 Kurumsal kimlik, şirketinizin görünen yüzüdür. Şirketin kendini ifade etme şeklidir ve de kurumsal kimliğinizin en önemli öğesi logonuzdur. Kurumsal kimlik, logonun kullanım kurallarını ve de alanlarını içerir. Şirket içi ve dışındaki iletişiminizde firmanızın duruşunu temsil eden, kartvizit, antetli kağıt, zarf, dosya, fatura gibi basılabilir öğelerinin tümü kurumsal kimliğinizdir. Özgün bir logo ve kurumsal kimlik, müşterilerinizin zihnindeki imajınızın önemli bir parçasıdır, markanızın daha kolay hatırlanmasını sağlar.

 Kurumsal kimlik şirketinizin imzasıdır ve bu yönüyle değişime kapalıdır. Belli dönemlerde şirket ve tasarımcıların ortak çalışmasıyla değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile oluşturduğu imajı sıklıkla değiştirmek istemez.

 Kurumsal kimlik çalışmalarında tabiî ki çalışmanın temeli şirket amblemi üzerine kurulmuştur. Logonun renklerinin her durumda aynı değerde basılması, yazı tiplerinin hiçbir zaman değişmemesi bu çalışmanın temelini oluşturur.

Kurumsal kimlil oluşturma süreci:
1-     Tasarım süreci öncesi yapılacakların tespiti ve onaylanması
2-     Tasarım süreci zamanlaması
3-     Tasarımların sunumu
4-     Sunum sonrası düzeltiler
5-     Onaylanan tasarımların baskı ve uygulama süreci zamanlaması

Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için olmazsa olmazlar?

 Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için, olmazsa olmazlar olarak nitelendirilmesi gereken şey, kurumla ilgili tüm verilerin ortaya konmasıdır. Bu veriler sayesinde kısa zaman içerisinde, kurumun tasarımla ilgili genel anlayışı ortaya koyup, çalışmanın en doğru süreçte ve doğrulukta ilerlemesini sağlayacaktır.

Bir kurumsal kimlik çalışmasının renk seçiminde nelere dikkat edilmelidir?

 Bir kurum; bir kültür, bir geçmiş ve bir hedef içerir. Kurumla ilgili fikirlerinizi tartarken bu kurumun tüm içeriğini algılayabilmek gereklidir. Kurumun kurumsallığı var olan ya da olmayan, zaten bir renktir, o rengi bulup ortaya çıkarmakla kurumun rengini bulmuş oluruz. Bir kurum için şu renk güzel ve doğru denmesi kesinlikle yanlıştır. Renk seçiminde; sektör, hedef kitle ve kurumun psikolojik olarak vermek istediği mesaj gibi hususlarda dikkat etmek gerekmektedir.

Başarılı bir kurumsal kimliğin firmaya katkıları nelerdir?

 Başarılı bir kurumsal kimliğin şirkete kazancı tabii ki hemen olmaz, olamaz. Bu hareket tamamen geleceğe yatırımdır. Kurumun kendisiyle ilgili vermek istediği mesaj ne ise, bu yolla verilir. Firmanın diyalog kurmak istediği kişi veya kurumlar kimlerse onlara gösterdiği yüzdür kurumsal kimlik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder